„Kroki ku Prime”

Interaktywne warsztaty dla właścicieli, sukcesorów, dyrektorów i menedżerów firm – styczeń 2019, więcej informacji wkrótce!

Aby pozostać liderem rynku w naszej gwałtownie rosnącej branży, musimy stale restrukturyzować naszą firmę. Adizes jest naszą podstawową siłą napędową, która pozwala nam na kierowanie tymi wewnętrznymi transformacjami. Eli Harari, Prezes i CEO

SanDisk Corporation, USA

Warsztaty

W związku z bardzo pozytywnym odbiorem pierwszych warsztatów Adizes Institute w Polsce, serdecznie zapraszamy na kolejną odsłonę „Kroków ku Prime”!
Na warsztatach bliżej poznasz Metodologię Adizesa, jednak przede wszystkim nabędziesz praktyczną wiedzę, która pozwoli Ci na rozwiązanie wielu problemów w Twojej organizacji.
W związku z powyższym, przewidzieliśmy dyskusje, symulacje i eksperymenty, które pozwolą na przyswojenie wiedzy i wykorzystanie jej we własnej organizacji.
Dzięki przemyślanej strukturze wydarzenia, a także dzięki swojemu ogromnemu doświadczeniu, nasi mówcy zadbają o perfekcyjny balans między teorią Instytutu a praktyką. Na spotkaniu został uwzględniony czas na konsultacje, w którym Adizes Institute będzie asystował w tworzeniu indywidualnego Planu Działania dla firm.
Warsztaty polecamy w szczególności osobom, które zmagają się z:
· decyzjami, które nie są wprowadzane
· zespołami, które wyglądają, jakby były odizolowane od siebie i nie współpracują
· często występującymi kryzysami
· spotkaniami, które są nieskuteczne i chaotyczne
· konfliktem starego pokolenia z nowym
· zbyt dużym zaangażowaniem Założyciela w codziennym zarządzaniu
· brakiem możliwości delegowania bez utraty kontroli
· utratą podstawowych wartości i kultury wraz z rozszerzaniem się organizacji
· nieodpowiednim planowaniem sukcesji
· grupą liderów, która nie jest dopasowana
· postępującą konkurencją
· niedopasowanymi systemami i procesami
„Adizes to najlepiej dochowana tajemnica w Ameryce. Odkryj go! Im szybciej to zrobisz, tym lepiej na tym wyjdziesz” – Ken Blanchard

autor The One-Minute Manager, USA

Plan warsztatów

Dzień Pierwszy (Rozpoczęcie o 18:00)  – Aby warsztaty były zrozumiałe i przebiegały w przyjemnej atmosferze, pierwszy wieczór spędzimy na wspólnej integracji. Ponadto, za niezbędne uważamy zapoznanie uczestników z podstawowymi założeniami i pojęciami w Metodologii. Stanowi to nieodzowny wstęp do warsztatów, który pozwoli na efektywny przekaz i odpowiedni odbiór wiedzy, którą będziemy się dzielić.
Część „oficjalną” zakończymy kolacją.

Dzień Drugi

8:30-13:15 Sesja poranna –
Blok I
Uwzględnione 2 przerwy kawowe

Dzień Trzeci

8:30-13:15 Sesja poranna –
Blok III
Uwzględnione 2 przerwy kawowe

Dzień Czwarty

8:30-13:15 Sesja poranna –
Blok V
Uwzględnione 2 przerwy kawowe

Zmiana i jej wpływ na organizacje w obecnych czasach.

Sekwencja zmian. Gdzie teraz jesteśmy?

Ćwiczenia zespołowe – Jak zrestrukturyzować firmę do osiągania nowych celów Każda misja wymaga stworzenia nowej i adekwatnej struktury.

Kultura korporacji – dlaczego jest
tak ważna?

Ćwiczenie zespołowe – Synergetyczna Diagnoza. Praktyczny trening w grupie

Co jest ważniejsze – struktura czy strategia?

Podstawy tego, co sprawia, że firma odnosi sukces w dzisiejszych czasach i działa w nieskończoność.

Jak jednoczymy ludzi dla wspólnego celu?

Jak umieszczamy ludzi na właściwych ścieżkach?

Dlaczego menedżerowie, którzy mają rozwiązywać problemy, często stwarzają je sobie i swoim kolegom?

Dlaczego potrzebujemy planu na przyszłość?

Co zrobić, jeżeli nie ma „idealnego” następcy?

Czy przeciętni ludzie mogą osiągać ponadprzeciętne wyniki?

Jak utrzymać Wartości w Twojej firmie?

Jak wspierać przejście z zarządzania przez przedsiębiorcę do profesjonalnego zarządzania?

13:15 – 14:00
Przerwa obiadowa

13:15 – 14:00
Przerwa obiadowa

13:15 – 14:00
Przerwa obiadowa

14:00 – 16:45 Sesja popołudniowa – Blok II
Uwzględniona
przerwa kawowa

14:00 – 16:45 Sesja popołudniowa – Blok IV

Uwzględniona przerwa kawowa

14:00 – 16:45 Sesja popołudniowa – Blok VI

Uwzględniona
przerwa kawowa

Jak wzmacniamy wprowadzanie decyzji?

Dlaczego standardowe misje nie działają?

Jak zapewniamy przejrzystość, odpowiedzialność i odpowiedzialne zachowanie?

Cykl Życia Organizacji: Które problemy rozwiązywać, a które nie? Czy zmienić styl przywództwa?

Ćwiczenie w zespole – ekspresowy przypadek – tworzenie misji

Jak monitorować efektywność na wszystkich poziomach organizacji?

Pułapki przedwczesnego starzenia się

Motywacja i nagrody na różnych etapach Cyklu Życia

Jak z powodzeniem oddzielić rolę właściciela od tej, którą ma zawodowy menedżer, przy jednoczesnym zachowaniu przywództwa?

Jak zapewnić wdrożenie zaakceptowanej strategii?

Uwolnienie Założyciela od spraw codziennego Zarządzania

16:45 – 17:00
Podsumowanie

16:45 – 17:00
Podsumowanie

16:45 – 17:00
Podsumowanie

17:15-19:45 Sesja
Popołudniowa – Indywidualne konsultacje

17:15-19:45 Sesja
Popołudniowa – Indywidualne konsultacje

17:15-19:45 Sesja Popołudniowa – Indywidualne konsultacje, Zakończenie

20:00 – 23:00 Kolacja

O Adizes Institute

The Adizes® Institute to organizacja doradcza złożona z Certyfikowanych Organizational Symbergists™ (doradcy-terapeuci) Adizesa, którzy dostarczają szeroki zakres programów opartych na Metodologii Adizesa. Wspomniani profesjonaliści mają wcześniejsze, znaczące doświadczenie na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla i wszyscy ukończyli rygorystyczne, kilkuletnie szkolenie oraz program certyfikujący. Adizes Institute współpracuje z klientami z całego świata, począwszy od Global 100 (100 największych przedsiębiorstw na świecie), poprzez firmy średniej wielkości, startups, kończąc na rządach. Adizes posiada swoje biura w obu Amerykach, Europie i Azji:
• Argentyna • Australia • Azerbejdżan • Białoruś • Bośnia i Hercegowina • Brazylia
• Kanada • Chorwacja • Gruzja • Indie • Izrael • Kazachstan • Litwa • Łotwa • Mołdawia
• Meksyk • Polska • Rosja • Serbia • Słowenia • Tajlandia • Turcja • USA • Ukraina

Metodologia Adizesa jest uniwersalną, holistyczną teorią i praktyką, która dostarcza wszechstronne, ujednolicone podejście do zarządzania zmianą i uzyskiwania trwałego sukcesu. Od ponad 40 lat Metodologia Adizesa jest poddawana próbie i sprawdza się w 52 krajach na całym świecie. Konsekwentnie wykazuje się efektywnością przy stosowaniu wobec jednostek, rodzin i grup każdego rozmiaru i typu – włączając w to korporacje oraz organizacje not for profit, agencje rządowe oraz społeczeństwa jako całość.

Zachęcamy do obejrzenia krótkich filmów nt. Naszej Metodologii oraz podejścia dr. Adizesa!

Dlaczego nie zaczynamy od strategii?
https://youtu.be/S7pmj4xBjEs

CEO Forum – opinie uczestników
https://vimeo.com/207094831

W czym pomoże Ci Metodologia Adizesa?
https://vimeo.com/206842333

Więcej informacji na stronach:
http://adizesinstitute.pl/
www.adizes.com

Mówcy

Marcin Dembowski od 7 lat praktykuje metodologię Adizesa – jako konsultant Adizes Institute jest odpowiedzialnym za promocję i rozwój tej metodologii w Polsce. Od ponad 11 jest związany z branżą wydawniczą, pracując dla takich wydawnictw akademickich jak Emerald Group Publishing czy Oxford University Press. W trakcie swojej pracy był zaangażowany w różnego rodzaju projekty, mające na celu promocję pracowników naukowych Europy Środkowo-Wschodniej, współpracując m.in. z takimi organizacjami jak CEEMAN, BMDA czy RABO.

Marcin jest absolwentem MBA w London Metropolitan University oraz Corporate Communication w Rotterdam School of Management. Aktualnie jest uczestnikiem studiów doktoranckich w Adizes Graduate School oraz studiów doktoranckich (PhD in Management) w Akademii Leona Koźmińskiego.

Adizes jest bezcennym zasobem i wnikliwym doradcą w moich staraniach na rzecz przywrócenia przedsiębiorczej żywotności dojrzałym firmom na całym świecie. Steven Miller

Poprzedni Prezes i CEO, Shell Oil Company, USA

Zvezdan Horvat ma ponad dwadzieścia lat doświadczenia w wykorzystywaniu Metodologii Adizes’a w różnych organizacjach na całym świecie (USA, Wielkia Brytania, Chiny, Rosja, Ukraina, Kazachstan, Białoruś, Słowenia, Polska, Węgry, El Salvador, Litwa, Łotwa, Mołdawia, Rumunia, Turcja, Cypr oraz w innych krajach Europy południowo-wschodniej). W 2004 oraz 2008 roku otrzymał prestiżową nagrodę „Wspólnika Roku” przyznawaną przez Instytut Adizesa.

Jego praca doktorancka była poświęcona rozwojowi modelu określania etapu cyklu życia organizacji. Opublikował ponad siedemdziesiąt artykułów na temat zarządzania zmianą i często werbowany do tego, aby podzielił się swoim cennym doświadczeniem. Jest wprawnym mówcą i prowadził wykłady dotyczące Metodologii Adizes’a przed tysięcznym audytorium; zalicza te wydarzenia do swoich największych osiągnięć. W 2009 roku był głównym mówcą na Oxford Summit of Leaders on Crisis and Corporate Responsibility. Jego doświadczenie związane z Metodologią Adizes’a jest szczególnie związane z projektowaniem struktury organizacyjnej oraz tworzeniem systemów odpowiedzialności i monitorowania zysków. Obecnie odpowiada on również za profesjonalny rozwój konsultantów Adizesa we Wschodniej Europie, krajach basenu Morza Bałtyckiego i Śródziemnego. Wiele spośród jego klientów to małe i średnie firmy.

Data i miejsce

Styczeń 2019 w Warszawie

Szczegółowe informacje będą wkrótce dostępne.

Cena uczestnictwa

1000 EUR za osobę, w cenę wliczone są obiady i przerwy kawowe.

Rejestracja

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt z Dyrektorem Biura – Marcinem Dembowskim.

Tel: 795-132-895

E-mail: marcin@adizes.com

Co Adizes może zrobić dla Organizacji

Można wymienić dziesiątki renomowanych organizacji doradczych, które kładą nacisk na poszczególne elementy zarządzania. Łatwo zatem założyć, że Adizes Institute jest kolejną taką organizacją, wyspecjalizowaną w danej dziedzinie. Nic bardziej mylnego!

Adizes Institute to jedyna organizacja konsultingowa, której podejście do zarządzania można nazwać rzeczywiście holistycznym. Adizes wychodzi z założenia, że organizacja, jak każda jednostka, będzie przejawiać przewidywalne i powtarzalne schematy zachowań wraz z tym jak wzrasta i starzeje się. Każdy nowy etap w rozwoju organizacji przyniesie wyjątkowe wyzwania, jednak to czy zostają podjęte niezbędne działania, decyduje o końcowym sukcesie lub porażce danej organizacji. Zrozumienie tych etapów oraz prawidłowa sekwencja rozwiązywania problemów pozwoli Twojej organizacji m.in. na:

  • Przejście z zarządzania przez właściciela do zarządzania przez profesjonalny zespół
  • Rozwój i usprawnienie zarządzania średnich oraz dużych firm rodzinnych
  • Przełamywanie zastojowych schematów wzrostu i generowanie trwałych wyników finansowych
  • Użycie kultury korporacyjnej do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej
  • Przyciąganie i zatrzymanie wybitnych talentów
  • Rozwiązywanie dolegliwych konfliktów wewnętrznych oraz politycznych rozgrywek
  • Odmłodzenie organizacji, które straciły swoją przedsiębiorczą żywotność

Ostatecznym celem Metodologii Adizes Institute jest zmiana kultury organizacyjnej z mechanistycznej na organiczną – jest to jedna z największych zalet naszej Metodologii. Zmiana kultury to całościowa przemiana myślenia, procesów i postrzegania rzeczywistości zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz. Taka przemiana ma tak kolosalny i wielowymiarowy wpływ na Twoją organizację, że nie sposób wymienić wszystkich korzyści, które z niej płyną. Przede wszystkim, Twoja firma dużo sprawniej i dostosuje się do zmian w środowisku zewnętrznym – przy odpowiednio stworzonej Strukturze oraz Misji Organizacji, Twoi pracownicy odpowiedzą na nią znacznie szybciej, zużywając możliwie najmniej zasobów. Organiczna kultura organizacyjna pozwoli menedżerom oraz liniowym pracownikom na utrzymanie autentycznego zaangażowania i postrzegania firmy jako dobra wspólnego, o które należy się troszczyć. Analogiczna sytuacja ma miejsce, gdy zmiana wystąpi wewnątrz organizacji – dzięki przemianie kulturowej pracownicy wspólnie poszukają rozwiązania problemu, nawet gdy nie będzie dotyczył ich bezpośrednio. To wszystko jest możliwe dzięki temu, że już od pierwszego kontaktu z firmą Adizes Institute odrzuca szukanie winnych (tzw. Polowanie na czarownice), na rzecz tworzenia atmosfery Wzajemnego Zaufania i Szacunku.

Z dumą oznajmiamy, że ten cel wciąż udaje nam się osiągać!

Jeszcze bardziej wymowne są udokumentowane przypadki finansowego wzrostu firm naszych klientów – przedsiębiorstwa w ciągu kilku lat wzrosły nawet kilkukrotnie. Adizes Institute pomoże Twojej firmie osiągnąć swoją szczytową wydajność (Etap Rozkwitu) bez żadnego ograniczenia własności właściciela.

Metodologia Adizesa pomaga również w wyjściu z Pułapki Założyciela/Pułapki Rodziny, co jest szczególnie istotne dla właścicieli/menedżerów w firmach rodzinnych.

Podstawą dla Metodologii Adizesa jest koncepcja, że organizacje, jak każdy żywy byt, mają naturalny cykl życia. Przez określenie, gdzie na tym cyklu znajduje się
dana organizacja, jesteśmy w stanie przewidzieć problemy jakie napotka.

Dr. Ichak Adizes jest międzynarodowym, renomowanym ekspertem zarządzania organizacyjną zmianą. Jest założycielem Adizes Institute Worldwide oraz twórcą metodologii, która nosi jego imię. Dr. Adizes ukończył MBA i doktorat na Uniwersytecie Kolumbii, posiada również 20 honorowych tytułów doktora z innych uniwersytetów w dziesięciu krajach.Jest członkiem wydziału na UCLA, w którym posiada stały etat wykładowcy, profesorem wizytującym w Stanford, jest też posiadaczem wielu innych wyróżnień akademickich. Leadership Excellence Journal nazwał go jednym z najlepszych 30 liderów w Stanach Zjednoczonych, a Executive Excellence Journal umieścił go na swojej liście 30 najlepszych konsultantów w Ameryce. Przez ponad cztery dekady, podczas których rozwinął swoją Metodologię, dr. Adizes fachowo doradzał zarówno premierom i urzędnikom rządowym, jak i kadrze zarządzającej najwyższego szczebla w sektorze publicznym i prywatnym. Pracował z setkami firm, zaczynając od startupów, kończąc na przedsiębiorstwach należących do Fortune 100. Dr. Adizes jest autorem 20 książek, które zostały opublikowane w 26 językach. Jest mówcą budzącym ogromne zainteresowanie, który wykłada w czterech językach i wystąpił przed ponad 100,000 kierownikami w ponad 50 krajach.
W rankingu Holmes Report dr. Ichaak Adizes – założyciel Adizes Institute – został uznany za jednego z najlepiej komunikujących się liderów roku 2017. Takie wyróżnienie otrzymali również m.in. Steve John (McKinsey), Keith Weed (Unilever) i Johnathan Ive (Apple).